Els canvis de juliol generen insatisfacció entre els usuaris de les línies de bus

Tant Grau com Dallerès han remarcat que l’objectiu de l’enquesta és "identificar àrees de millora concretes" 

ANA
ANA
por el autor La Veu Lliure
2 minutos de lectura
Publicado el Martes, 18 Noviembre 2025 - 12:32

Les línies de bus més utilitzades al país continuen sent la L2, la L4 i la L7, coincidint amb les parròquies amb més demanda de transport públic: Escaldes-Engordany, La Massana i Encamp, segons els resultats de l’enquesta de satisfacció de Coopalsa realitzada el passat mes d’agost.

Aquest dimarts, el director de serveis corporatius, Marc Grau, i el gerent de l’ens, Gabriel Dallerès, han presentat els resultats de l’estudi, que analitza la percepció dels usuaris sobre la qualitat, la puntualitat i la cobertura del servei. Segons han explicat, l’enquesta ha entrevistat 377 persones i ha estudiat 35 variables diferents, tancant amb un nivell de confiança del 97%, fet que reforça la fiabilitat de les dades.

Canvis a les línies i impacte en la satisfacció

Un dels aspectes més destacats de l’estudi és que la insatisfacció general entre els usuaris ha estat especialment marcada pels canvis introduïts el 7 de juliol, que van suposar la supressió de la línia circular i la creació de la L7 a La Massana. Segons Grau, aquests ajustos han generat cert desconcert entre els viatgers habituals, i ha reconegut que les millores que es vulguin implementar requeriran "un treball en equip" i han d’ajustar-se a la concessió acordada amb el Govern.

Variables avaluades

Entre les variables analitzades a l’enquesta destaquen la puntuació del servei en puntualitat, la netedat dels vehicles, la comoditat dels autobusos, la seguretat percebuda pels usuaris, la informació facilitada sobre horaris i recorreguts, i la valoració del personal de conducció i atenció al client. Tot i les incidències derivades dels canvis de juliol, els responsables de Coopalsa han assegurat que els nivells generals de satisfacció continuen sent positius, amb punts forts en la regularitat de pas i la cobertura de les zones més poblades.

Objectiu: millorar el servei

Tant Grau com Dallerès han remarcat que l’objectiu de l’enquesta és "identificar àrees de millora concretes" per adaptar el servei a les necessitats reals dels usuaris. Entre les mesures que es podrien implementar en els pròxims mesos hi ha l’optimització dels horaris, la revisió de rutes amb menor afluència i la potenciació de la informació digital i presencial per als viatgers.

Segons Dallerès, l’enquesta també servirà per "prioritzar inversions" i prendre decisions basades en dades objectives, especialment en parròquies amb un volum d’usuaris més elevat com Escaldes-Engordany, La Massana i Encamp, on la demanda del servei és més intensa.

Notícies relacionades