Andorra rep 711.859 visitants a l’octubre, amb més turistes i menys excursionistes respecte l’any passat
El motiu principal de la visita global són les compres (54,1%)
El mes d’octubre de 2025, 711.859 persones van visitar Andorra, segons l’última enquesta de moviments turístics a les fronteres. Segones Estadística, d’aquests visitants, 437.406 van ser excursionistes (61,4%) i 274.453 turistes (38,6%). En comparació amb el mateix mes de l’any anterior, el nombre total de visitants ha experimentat un augment del 5,9%, impulsat principalment pel creixement dels turistes (+10,2%) i també pels excursionistes (+3,4%).
Per nacionalitat, els visitants espanyols i francesos van augmentar un 17,6% i un 5,9%, respectivament, mentre que els visitants d’altres nacionalitats van registrar un descens del 21,6%.
Turistes espanyols i francesos
Pel que fa als turistes, els espanyols van créixer un 13% i els d’altres nacionalitats un 18%, mentre que els francesos gairebé es mantenen estables (+1,2%). Entre els excursionistes, els espanyols van augmentar un 23,6%, els francesos un 7,3% i els d’altres nacionalitats van disminuir un 39,4%.
En termes acumulats dels darrers dotze mesos, el nombre de visitants presenta una lleugera caiguda del 1,7% respecte al període anterior, amb un augment del 6,5% de turistes i un descens del 7,9% d’excursionistes. Els visitants espanyols acumulats han crescut un 6,6%, mentre que els francesos i els d’altres nacionalitats han disminuït un 4,1% i un 19,1%, respectivament.
Pel que fa a les característiques dels visitants, el motiu principal de la visita global són les compres (54,1%), especialment entre els excursionistes (86,9%). En canvi, entre els turistes, el principal motiu és benestar, salut i termalisme (24,9%), seguit de natura (18,1%) i oci cultural (12,4%). La majoria viatja en parella (45%) o amb família (29,8%), i la pernoctació mitjana dels turistes és de 2,5 nits, lleugerament superior a l’any anterior.
DOCUMENT
Notícies relacionades
Lindt abre su primera tienda en Andorra coincidiendo con el inicio de la campaña de Navidad
Las 30 propiedades de la primera fase de la nueva promoción “Vila Exclusive” se han vendido