Una taxa turística modulada segons la temporada per combatre la massificació

Bartolomé defensa una taxa modulada per reduir la massificació i generar recursos per modernitzar infraestructures

Pol Bartolomé

2 minutos de lectura Publicado el Miércoles, 3 Septiembre 2025 - 19:40 por el autor Joel Picón

El conseller lauredià de Concòrdia, Pol Bartolomé, ha posat sobre la taula la necessitat d’afrontar de manera “realista i valenta” l’impacte de la massificació turística tant a Sant Julià de Lòria com al conjunt del país. 

Segons ha remarcat, la pressió de visitants és “intrínseca” a la parròquia i afecta de manera directa espais com la Rabassa i els jardins de Juberri, on el comú ja ha començat a aplicar mesures de regulació.

Una pressió insostenible sobre serveis i infraestructures

Bartolomé ha recordat que el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ja va reconèixer que el volum de turistes que rep Andorra cada any és desmesurat. 

En aquest sentit, el conseller ha advertit que el país, amb una població resident reduïda, ha d’absorbir una “població flotant d’unes 14,2 milions de persones l’any passat", cosa que genera una “congestió molt evident” sobre els serveis públics, especialment en sanitat, educació i carreteres.

Turisme com a motor econòmic, però amb límits

Tot i subratllar que el turisme representa el 50% del PIB i que és indispensable “fomentar el bon turisme” del qual depenen nombrosos sectors, Bartolomé ha insistit que cal “minimitzar les externalitats negatives”, com ara la saturació dels espais naturals i la pressió sobre les infraestructures.

Una taxa turística modulada

Com a mesura concreta, el conseller de Concòrdia ha defensat davant el ministre Jordi Torres la creació d’una taxa turística modulada segons la temporada. “No té sentit que es pagui el mateix al juliol que al desembre”, ha remarcat. 

Segons Bartolomé, a l’estiu s’hauria d’aplicar una taxa mitjana o baixa per desestacionalitzar l’economia, mentre que a l’hivern, quan el país pateix els pics de saturació, caldria incrementar-la.
Així, ha afegit, es podria “desfer-se de la demanda de baixa qualitat i, alhora, generar més recursos per modernitzar les carreteres i mitigar els efectes de la massificació”.

Añadir nuevo comentario

HTML Restringido

  • Etiquetas HTML permitidas: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Saltos automáticos de líneas y de párrafos.
  • Las direcciones de correos electrónicos y páginas web se convierten en enlaces automáticamente.

Notícies relacionades