UNNIC reivindica el català com a “element d'identitat i de cohesió social”
UNNIC ha posat en marxa plans de formació lingüística
El director general d’UNNIC, José Fulgencio Cano, ha destacat aquest dimarts en una entrevista a aquest diari el compromís del complex d’oci amb el català com a llengua pròpia i oficial d’Andorra. Cano ha assegurat que “el català és un element fonamental de la nostra identitat i un vehicle de cohesió social, a més a més de ser l’únic idioma oficial del país”.
En declaracions públiques, ha explicat que UNNIC ha posat en marxa plans de formació lingüística i ha signat acords amb el Govern per garantir que els seus treballadors tinguin accés als cursos i les aptituds necessàries per a l’aprenentatge del català. “Sabem que tots els nostres col·laboradors s’esforcen diàriament perquè qualsevol client pugui ser atès en català”, ha remarcat.
Tot i aquest compromís, Cano també ha subratllat la vocació turística del projecte, motiu pel qual es fomenta que el personal pugui atendre en espanyol, francès i anglès, a més del català.
L’idioma com a part de l’experiència del client
El director general ha apuntat que aquest compromís lingüístic “no és només simbòlic”, sinó que es reflecteix en la cartellera, la comunicació corporativa i l’atenció directa als clients.
“Per nosaltres, tenir cura de l’idioma és també tenir cura de l’experiència del client, perquè li transmetem respecte, proximitat i autenticitat”, ha afirmat Cano, que ha definit UNNIC com “un projecte de país i així ho sentim”.
Notícies relacionades
La mitad de los vuelos entre Andorra-La Seu y Madrid afectados por incidencias y mal tiempo
Begoña Gerpe aplaude a Coqui por negarse a pagar "la mitad de lo que gana al fisco español"