Alerten que la situació al Servei d'Immigració podria ser fins i tot pitjor que el 2024

Pere Baró ha afirmat que "fa dos anys ja vam advertir d'aquest problema"

ANA
ANA
por el autor La Veu Lliure
2 minutos de lectura
Publicado el Viernes, 26 Junio 2026 - 14:00

El grup parlamentari Socialdemòcrata ha registrat una nova bateria de preguntes escrites al Govern després de rebre diverses queixes de treballadors i empresaris sobre el funcionament del Servei d'Immigració

La formació denuncia que continuen els llargs temps d'espera, la necessitat de fer múltiples desplaçaments per completar un mateix expedient i les dificultats que aquesta situació genera tant per als usuaris com per al teixit empresarial.

El PS assegura que els problemes persisteixen dos anys després

El president suplent del grup parlamentari socialdemòcrata, Pere Baró, recorda que el PS ja va traslladar aquesta problemàtica al Consell General el maig del 2024. 

Tanmateix, assegura que, dos anys després, les reclamacions continuen arribant i que la situació no només no s'ha resolt, sinó que podria ser igual o fins i tot pitjor que aleshores.

Per aquest motiu, els socialdemòcrates demanen al Govern que faci una valoració del funcionament actual del departament d'Immigració i que aporti dades objectives sobre els temps d'espera, el nombre de visites necessàries per tramitar un expedient i el volum de queixes presentades pels usuaris.

Més recursos i impuls a la digitalització

El PS també pregunta si els recursos humans, materials i els horaris d'atenció són suficients per garantir un servei eficient i quines mesures preveu adoptar l'Executiu per reforçar el departament.

A més, la formació vol conèixer l'estat de la digitalització dels tràmits i les actuacions previstes per facilitar la presentació telemàtica de documentació, reduir els desplaçaments presencials i simplificar els procediments administratius.

Finalment, els socialdemòcrates reclamen al Govern que actuï per reduir els temps d'espera i les reiterades compareixences davant l'Administració, garantint un servei públic modern i eficient

En aquest sentit, Pere Baró ha afirmat que "fa dos anys ja vam advertir d'aquest problema. Avui, lluny d'haver-se solucionat, continuem rebent queixes de treballadors i empresaris que ens indiquen que la situació continua sent molt preocupant. El Govern no pot normalitzar que un servei essencial funcioni d'aquesta manera".

 

Añadir nuevo comentario

HTML Restringido

  • Etiquetas HTML permitidas: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Saltos automáticos de líneas y de párrafos.
  • Las direcciones de correos electrónicos y páginas web se convierten en enlaces automáticamente.
CAPTCHA
Esta pregunta es para comprobar si usted es un visitante humano y prevenir envíos de spam automatizado.

Notícies relacionades