Andorra la Vella impulsa ‘Cuinem el futur’ per promocionar negocis locals i atreure clients al barri antic
González ha explicat que el projecte comptarà amb accions trimestrals al voltant de quatre plats icònics vinculats a cada estació

Una trentena de restauradors de la capital han assistit aquest dijous a la presentació del projecte 'Cuinem el futur d'Andorra la Vella', que ha tingut lloc al Centre de Congressos.
Es tracta d’una iniciativa que, tal com ha detallat el cònsol major de la capital, Sergi González, s’ha elaborat conjuntament amb la Fundació Alícia i té com a objectiu impulsar la restauració de la parròquia i dotar-la d’un relat gastronòmic propi.
"Els hem presentat el projecte i, parlant amb molts d’ells, ens han felicitat per la iniciativa. El que més han valorat és que se’ls faci partícips del procés, i crec que això és molt positiu” ha celebrat el mandatari comunal.
González ha explicat que el projecte comptarà amb accions trimestrals al voltant de quatre plats icònics vinculats a cada estació —l’escudella a l’hivern, el bacallà a la primavera, l’arròs de muntanya a l’estiu i els bolets a la tardor— amb l’objectiu de donar visibilitat a la cuina d’Andorra la Vella i atreure nous públics.
“Crec que aquests plats icònics ens poden ajudar molt bé a fer aquestes campanyes, aquestes jornades, i tots aquests treballs que volem fer per impulsar la gastronomia. Sobretot, per tenir la marca gastronòmica Andorra la Vella”, ha apuntat González, qui també ha assenyalat que la Fundació Alícia ha marcat altres eixos a part dels plats icònics: la salut i la formació, per millorar les competències del personal de la restauració.
A més, el cònsol major ha assegurat que la iniciativa “permet establir un full de ruta compartit, generar dinamisme i consolidar la parròquia com a referent gastronòmic al país i a fora”.
Davant d’una pregunta de la premsa sobre si el barri antic es troba una mica desemparat, González ha reconegut que, tot i que pot haver quedat més al marge, la imatge d’Andorra la Vella com a lloc on es menja bé ja està consolidada.
“És cert que hi ha zones com el barri antic que poden haver quedat una mica al marge, i per això hem posat sobre la taula el tema de la senyalització. Ara bé, cal tenir en compte que, sovint, quan viatges a una ciutat, vas expressament a un punt concret perquè saps que allà es menja bé, i per això crec que el missatge ha de ser clar: la senyalització és important, però també ho és el que fa cada establiment a casa seva; i si ho sabem posar en valor, encara millor” ha apuntat.
M.R (ANA)