Andorra negocia amb la Generalitat l’accés a serveis per als esportistes al CAR de Sant Cugat
L’anunci s’ha fet després de la reunió mantinguda al Centre de Tecnificació d’Ordino
La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, ha anunciat aquest dijous que el Govern d’Andorra i la Generalitat de Catalunya treballaran conjuntament per reprendre i actualitzar un conveni que permeti als esportistes andorrans que entrenen al Centre d’Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat accedir a diversos serveis especialitzats.
L’anunci s’ha fet després de la reunió mantinguda al Centre de Tecnificació d’Ordino (CTO) entre Bonell i el conseller d’Esports de la Generalitat de Catalunya, Bernardo Álvarez. Segons ha explicat la ministra, una de les prioritats del Govern és garantir que els esportistes andorrans que desenvolupen la seva preparació al centre català puguin disposar de serveis similars als que ofereix el CTO.
“Teníem molt d’interès a poder arribar a un acord amb el conseller pel que fa als nostres esportistes que entrenen al CAR de Sant Cugat”, ha assenyalat Bonell.
Actualment, dos esportistes andorrans s’entrenen en aquestes instal·lacions, i la voluntat de l’executiu és facilitar-los l’accés a recursos com el servei de menjador, l’assistència mèdica o el suport de fisioteràpia.
La ministra ha remarcat que aquests serveis no es poden prestar des d’Andorra mentre els esportistes es troben entrenant a Catalunya i, per aquest motiu, es planteja un acord de col·laboració entre les dues administracions. L’objectiu és que el Govern andorrà pugui assumir el cost d’aquests serveis i garantir així unes condicions òptimes de preparació per als esportistes desplaçats.
La trobada entre els responsables d’Esports d’Andorra i Catalunya també ha servit per reforçar les vies de cooperació institucional en matèria esportiva i explorar noves fórmules de col·laboració que afavoreixin el desenvolupament dels esportistes d’alt rendiment.