La CNMC demana LaLiga a més transparència i límits en la venda de drets audiovisuals

LaLiga a ajustar la seva oferta de comercialització a les facultats que li reconeix la llei, garantir un procés competitiu i transparent

La Liga
La Liga
per l’autor Joel Picón
2 minuts de lectura
Publicat el divendres, 21 novembre 2025 - 12:11

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha fet públiques les seves observacions sobre el futur model de venda de drets audiovisuals plantejat per LaLiga per a les temporades que comencen el 2027/2028.

Segons l’informe, enviat en virtut de l’article 4 del Reial decret llei 5/2015, la CNMC insta LaLiga a ajustar la seva oferta de comercialització a les facultats que li reconeix la llei, garantir un procés competitiu i transparent, i evitar estructures que afavoreixin la concentració de drets en un únic adjudicatari.

El regulador recorda que la Liga Nacional de Futbol Professional només pot comercialitzar conjuntament els drets que li corresponen i ha d’evitar donar a entendre que disposa de drets que no té, com emissions de les quals no és titular. A més, la CNMC subratlla que LaLiga no actua com a productora en determinades funcions i que les obligacions imposades als adjudicatàries han de ser estrictament les necessàries per a la comercialització, eliminant qualsevol càrrega desproporcionada que pugui distorsionar el procés.

L’informe insisteix també en la necessitat de garantir un procediment competitiu, amb criteris tècnic-professionals verificables, que fomentin la concurrència real entre operadors. Així mateix, es recomana evitar estructures de lotes o opcions que condueixin a una concentració excessiva de drets en un sol adjudicatari, assegurant la pluralitat d’oferta al mercat.

La CNMC recorda que aquesta supervisió prèvia és obligatòria segons la normativa vigent i serveix per detectar anticipadament elements que podrien distorsionar la comercialització, com diferències injustificades entre lots o condicions que limitin la competència.

En resposta, LaLiga haurà de revisar les condicions proposades i incorporar les recomanacions de la CNMC per reforçar la legalitat i l’eficiència en la venda de drets audiovisuals del futbol professional.

Notícies relacionades