El comú regula les cues als negocis per evitar molèsties a la ciutadania i avisa la Creperia de la Rotonda
El conseller de Circulació de la capital assegura que la mesura no va dirigida a un sol establiment, sinó a regular el creixement de la ciutat
Andorra la Vella continua adaptant-se al creixement de l’activitat comercial i turística. En aquest context, el conseller de Circulació i Aparcaments del comú de la capital, Xavier Surana, ha explicat a la trucada d’actualitat de RTVA els motius de la nova ordenació de l’ocupació de les vies públiques que s'aplicarà a partr del pròxim any, una regulació que ha generat debat arran del cas mediàtic de la coneguda creperia de la rotonda.
“La nova ordenació regula l’ocupació de les vies públiques i marcarà unes pautes pels negocis”, ha remarcat Surana, insistint que “el cas de la creperia de la rotonda és el que té més ressò mediàtic, però no es fa únicament per aquest establiment”. Segons el conseller, Andorra la Vella està en ple procés de creixement i considera que “és el moment de regular-ho”.
El responsable comunal ha detallat que s’ha mantingut contacte directe amb el gerent del local, conscient de les molèsties que generen les cues habituals.
“Vaig anar a parlar amb el gerent de la creperia de la rotonda. Ell és conscient que és un problema aquestes cues, que comporten molèsties a la ciutadania i als establiments propers”, ha explicat.
Fruit d’aquesta reunió, el comú i el negoci han acordat delimitar un espai concret per a l’espera dels clients. “Tampoc té una vorera molt ampla, però delimitarem un espai perquè tothom pugui passar. Vam marcar l’espai on la clientela pot fer cua sense molestar”, ha afirmat Surana, deixant clar que l’objectiu és garantir la convivència entre l’activitat econòmica i l’ús normal de l’espai públic.
El conseller també ha estat contundent pel que fa a la gestió interna del negoci: “Si ha de contractar més gent, que ho faci”, ha dit, apuntant que l’èxit comercial no pot repercutir negativament en la via pública.
La creperia de la rotonda s’ha convertit en un autèntic fenomen de moda a Andorra gràcies a la seva viralitat a TikTok, amb nombrosos visitants, especialment d’Espanya, que s’hi desplacen atrets pel seu servei peculiar, basat en una atenció provocadora i irònica que inclou insults als clients. Un èxit a les xarxes que, segons el comú, obliga ara a posar ordre per garantir la convivència i la mobilitat a la capital.
Afegeix un comentari nou
Notícies relacionades
Els ingressos del sector públic creixen un 9,2% i impulsen el superàvit del segon trimestre
Andorra registra una ocupació del 50,13% a l’octubre, la millor des dels registres del 2018
El Govern redueix l’endeutament fins al 30% del PIB, el nivell més baix en més d’una dècada
AR+i i el Barcelona Supercomputing Center, plegats per impulsar el català a l'àmbit digital
La CEA afirma que Govern estudia una quota única que uniria les temporades d'hivern i estiu