Experts internacionals i xefs andorrans comparteixen coneixements per impulsar l’excel·lència gastronòmica
Al llarg de la jornada s’han abordat temàtiques essencials per buscar el perfeccionament en el servei a la sala i el celler
El Pla Gastronòmic d’Andorra ha desplegat aquest dilluns la segona jornada formativa prevista, que en aquesta ocasió s’ha dedicat al servei a la sala i al celler en l’hostaleria i la restauració. La sessió, celebrada al llarg del matí, ha reunit una cinquantena de professionals vinculats a la gastronomia andorrana, com ara empresaris, cuiners, sommeliers i altres membres de sala.
El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha destacat en el seu parlament inaugural la importància de treballar en aquest aspecte amb l’objectiu d’assolir l’excel·lència en el tracte i en l’experiència que el client s’emporta: "Aquest esperit de servei té molt a veure amb la nostra gastronomia d’alta muntanya, que es basa en el territori i el producte, però també en les persones i en els vincles que teixim".
Al llarg de la jornada s’han abordat temàtiques essencials per buscar el perfeccionament en el servei a la sala i el celler, així com la fidelització del client, amb ponències que han posat el focus en l’elegància i hospitalitat, el perfecte maridatge, com integrar l’oferta de begudes en l’experiència del client o com enriquir la proposta líquida a través de còctels, combinats o altres formes; les claus en la gestió del negoci o la direcció d’un tres estrelles Michelin. També s’ha reflexionat sobre els aspectes que valora un periodista gastronòmic del celler i la sala d’un restaurant.
Els continguts han estat impartits per figures de primer nivell com Pere Monje (director i propietari de Via Veneto*), Alberto Segade (cap de sala i sommelier de Kadeau**), David Seijas (sommelier d’elBulli i Nas d’Or i Premi Nacional de Gastronomia), Pau Arenós (periodista i escriptor gastronòmic), David Rubert (consultor gastronòmic i gerent de Persapia Proyectos y Formación), François Monti (Academy Chair The World’s 50 Best Bars) i Roger Margalef (director de sala i vins del Grup Disfrutar & Compartir). La jornada ha clausurat amb una taula rodona on s’han tret conclusions i s’ha reflexionat sobre els reptes de futur.
Aquesta és la segona formació que se celebra en el marc del Pla Gastronòmic d’Andorra –la primera es va enfocar en el màrqueting i la comunicació–, que preveu un conjunt d’iniciatives transformadores per impulsar el sector i posicionar el país en el mapa gastronòmic.
També s’han celebrat àpats a quatre mans amb la participació de xefs andorrans i figures de projecció internacional a Barcelona, Madrid i Tolosa. La pròxima acció prevista és el Campus Andorra Orígens, una trobada immersiva prevista per a l’any vinent i dirigida als professionals més compromesos amb la cuina andorrana.
Notícies relacionades
“Ens creiem que Andorra era Andorra S.A., i ara la volen convertir en Andorra S.L."
Molné preveu tancar l’acord de gestió de fronteres amb la UE abans de final d’any
Virtus critica la proliferació de nous partits a Andorra: "ara surten com si fossin bolets"
Concòrdia sol·licita la compareixença d'Imma Tor per resoldre dubtes del sistema Entry Exit
Andorra explora mesures per atraure marques de luxe amb un IGI homologable a nivell europeu
Landry Riba assegura que l’entrada provisional de l’acord depèn del resultat del referèndum
"S’ha doblat la despesa de funcionament de l'Estat i s’ha dividit per dos la inversió real”
Concòrdia exigiria 300.000 euros com a mínim per traslladar-se com a compte propi a Andorra
Espanya demana ordenar la situació dels immigrants extracomunitaris que treballen a Andorra