IKEA anuncia una nova botiga a Nova Zelanda i confirma que no obrirà a Andorra "de moment"

Aquest desembre IKEA inaugurarà la primera botiga de la marca a Nova Zelanda

IKEA
IKEA
per l’autor Joel Picón
2 minuts de lectura
Publicat el dimarts, 25 novembre 2025 - 21:31

Inter IKEA Systems B.V., la franquiciadora global i propietària de les marques IKEA, ha confirmat recentment que, a dia d’avui, no existeix cap pla per obrir un establiment a Andorra

La companyia ha volgut exposar la situació de mercat en la presentació feta a mitjans acreditats, La Veu Lliure com a mitjà andorrà, ha tingut accés a informació després que diversos franquiciats locals haguessin aportat informació sobre el mercat andorrà i el seu potencial consumidor.

Tot i aquest interès local, des de la companyia recorden que la decisió final sobre l’expansió del concepte IKEA recau exclusivament en Inter IKEA Group, que és qui determina on i com desplegar el model de negoci a escala global. 

El grup valora factors com la logística, la dimensió del mercat, les infraestructures i l’estratègia regional abans de donar llum verda a una nova obertura.

Primera botiga a Nova Zelanda

Segons han informat fonts oficials d’IKEA, aquest pròxim desembre s’inaugurarà la primera botiga de la marca a Nova Zelanda, gestionada per Ingka Group —el mateix operador que administra les botigues d’Espanya i França. Amb aquesta incorporació, el gegant suec sumarà el seu 65è mercat a escala mundial, consolidant la seva presència internacional.

Propera parada, Panamà i Costa Rica

La multinacional també treballa en la futura arribada a Panamà i Costa Rica, dues expansions previstes però encara sense data concreta d’obertura. Aquests moviments s’emmarquen en l’estratègia global d’IKEA de continuar creixent tant en mercats emergents com en zones on ja opera, amb l’objectiu declarat d’“arribar a més persones arreu del món”.

Malgrat aquesta dinàmica d’expansió, Andorra no figura actualment a l’agenda de creixement d’IKEA. Tot i així, la companyia assegura que revisa de manera constant noves oportunitats i que manté oberta la possibilitat d’explorar nous mercats en el futur, sempre que les condicions siguin adequades.

Notícies relacionades