Rescat a un excursionista ferit que ascendia al Pedraforca
El ferit ha estat evacuat en helicòpter fins a la Seu d’Urgell, on ha continuat rebent atenció mèdica
Els Bombers de la Generalitat han rescatat aquest matí un excursionista que ha patit una caiguda mentre ascendia al Pedraforca. L’avís de l’incident s’ha rebut a les 10.06 hores.
Segons han informat els serveis d’emergència, l’home pujava la muntanya acompanyat d’una altra persona quan ha caigut i s’ha luxat una espatlla. Per dur a terme el rescat s’ha mobilitzat un helicòpter i un equip terrestre dels Bombers.
Després de rebre una primera assistència sanitària al lloc dels fets, el ferit ha estat evacuat en helicòpter fins a la Seu d’Urgell, on ha continuat rebent atenció mèdica.
Segon rescat en menys de 24 hores
Aquest és el segon rescat que es registra al Pedraforca en menys de 24 hores. Ahir a la tarda, cap a les 15 hores, els Bombers van intervenir per auxiliar una jove escaladora que va resultar ferida mentre progressava per la cara nord de la muntanya.
La jove i la seva parella es trobaven escalant el setè llarg de la històrica via Estasen quan es va desprendre una pedra que li va provocar una lesió a la mà. Davant la impossibilitat de continuar l’ascensió, van alertar els serveis d’emergència.
En l’operatiu es va mobilitzar un equip terrestre —que finalment no va haver d’intervenir— i un helicòpter del GRAE amb un metge del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Un cop localitzats en una zona segura, situada en una terrassa a 2.300 metres d’altitud, la jove va ser atesa pel facultatiu i posteriorment traslladada a un centre hospitalari.