Sorpresa per l’ús del burkini a la piscina dels Serradells
El burkini ha estat motiu de controvèrsia a diferents països europeus en els darrers anys
Diversos usuaris del Centre Esportiu dels Serradells han fet arribar a La Veu Lliure la seva sorpresa i incomoditat arran d’una situació viscuda aquest dissabte a la piscina del complex, on dues usuàries van fer ús del burkini, una peça de bany que ja va generar debat a Andorra durant l’any passat.
Segons aquests testimonis, la presència d’aquesta indumentària ha tornat a reobrir la discussió sobre la normativa d’ús de vestimenta a les instal·lacions esportives públiques, en un context en què el seu ús no està explícitament prohibit, fet que ja va ser objecte de polèmica i debat en l’àmbit polític i social en ocasions anteriors.

El burkini ha estat motiu de controvèrsia a diferents països europeus en els darrers anys, i també a Andorra ha generat opinions diverses sobre la regulació de la vestimenta a espais públics, especialment en instal·lacions esportives.
En paral·lel, el debat sobre la gestió de la diversitat cultural i la convivència en espais públics continua present en la societat andorrana. Com exemple, el Comú d’Escaldes-Engordany va defensar fa uns mesos la cessió del pavelló municipal a la comunitat musulmana per a la celebració del Ramadà, considerant-la una pràctica normal en una societat moderna i cohesionada.
El cònsol menor, Quim Dolsa, va remarcar que les societats evolucionen i que els usos i costums canvien amb el temps, defensant que la utilització d’espais públics per a activitats religioses és legítima sempre que es respectin les normes de convivència i l’ordre públic.
Precedent amb els hotels
De fet, l'any passat a Andorra es va generar debat entorn de l’ús del burkini a les piscines, especialment en l’àmbit hoteler. Segons diverses informacions, els hotels del país permetien l’accés a les instal·lacions amb aquesta peça de bany, tot i que en alguns casos es limitava el seu ús exclusivament per banyar-se, al·legant criteris sanitaris.
La situació contrastava amb la política d’alguns establiments al Marroc, on es van registrar prohibicions d’ús del burkini i el hijab a les piscines per motius de salut pública, argumentant un possible risc d’infeccions. Aquestes restriccions van ser criticades per diverses entitats de drets socials, que van considerar que no estaven avalades per evidència científica.
Comentaris
Feu el favor… Andorra es…
Feu el favor… Andorra es crisitiana!
Jo si vaig a casa d’algú, respecto el seu espai, i no parlo de cases… Feu que Andorra segueixi sent Andorra 🙏🏻
Yo tambien me tapo, camiseta…
Yo tambien me tapo, camiseta de manga larga protección solar 50, sombrero y gafas. A las del burkini se les ve mas la piel que a mí.
Això és antihigienic i una…
Això és antihigienic i una patada a tota la cantarella feminista dels últims anys
D’aqui uns anys estaran al…
D’aqui uns anys estaran al Comú i no es que no es prohibirà sino que a les escoles es fomentarà la sharia. NO ho hem de permetre…
Hem de ser un país modern…
Hem de ser un país modern. Si volen anar amb burkini o en topless és el seu problema i no hem de jutjar ningú pel que porti posat
Sóc andorrà i fa anys que…
Sóc andorrà i fa anys que visc a Londres, des d'on observo els efectes que determinades interpretacions de l'islam poden tenir en societats obertes. La meva crítica no va dirigida als musulmans com a persones, sinó a alguns aspectes del text sagrat i de l'islam institucional, que considero incompatibles amb els drets humans universals. Cito passatges de l'Alcorà que generen controvèrsia sobre la igualtat de gènere i la violència, així com la xaria en les seves interpretacions més estrictes. Defenso que Andorra preservi el seu model de convivència establint criteris comuns per a totes les religions: igualtat entre homes i dones, primacia de la llei civil i rebuig de qualsevol forma de coerció. No considero que aquest debat sigui islamofòbia, sinó una reflexió legítima sobre la defensa dels valors democràtics i de la cohesió social
Haurias de llegir també la…
Haurias de llegir també la Biblia. Crec que els dos tenen el mateix problema.
intentin no cagar-la com tot Espanya