VÍDEO | Treballadors d’Amazon rebutgen un transportista per parlar català i li podria costar 10.000 euros a l'empresa

Segons la Plataforma per la Llengua, aquest no és el primer cop que denuncien aquest mateix centre d’Amazon

Amazon
Amazon
por el autor Joel Picón
2 minutos de lectura
Publicado el Viernes, 10 Octubre 2025 - 09:49

La Plataforma per la Llengua ha denunciat un nou episodi de discriminació lingüística al centre logístic d’Amazon de la Zona Franca de Barcelona. Segons ha explicat el transportista afectat —que prefereix mantenir-se en l’anonimat—, dos treballadors li van exigir que deixés de parlar en català i es dirigís a ells en castellà, amenaçant-lo de retornar-li tota la mercaderia si no ho feia.

Segons RAC1, el conductor relata que, en arribar, es va adreçar als empleats en català, però de seguida va rebre la resposta: «Vamos a hablar en español, que estamos en España y Cataluña es España». Davant la seva negativa a canviar de llengua, els treballadors el van increpar, titllant-lo de «maleducat» de manera reiterada, tal com queda recollit en una nota d’àudio enregistrada pel mateix transportista.

«Em va amenaçar dient-me que si no li parlava en espanyol em retornava tot el gènere que havia descarregat», assegura. Una acció que hauria pogut implicar pèrdues de fins a 10.000 euros per a la seva empresa.

Els treballadors, a més, van trucar a l'empresa del transportista per denunciar el seu comportament, i des de la mateixa empresa li van preguntar per què no havia canviat d’idioma. Ell, però, es manté ferm:

«No em vaig plantejar canviar de llengua en cap moment. Estic a Catalunya, el meu idioma és el català i tinc dret a parlar en català», reivindica. Finalment, va aconseguir descarregar el camió.

Segons la Plataforma per la Llengua, aquest no és el primer cop que denuncien aquest mateix centre d’Amazon per vulnerar la Llei de política lingüística. L’e

Notícies relacionades