Grandvalira invertirà 39 milions d’euros en la nova temporada d’hivern
Buzaku ha ressaltat que aquesta inversió forma part d’una planificació a llarg termini per fomentar la sostenibilitat del turisme
El director general d'Andorra Turisme, Betim Buzaku, i el director de màrqueting de Grandvalira, David Ledesma, han presentat aquest dilluns la temporada d'hivern 2025-2026 a les pistes, destacant un increment històric en la inversió, que arriba a més de 39 milions d'euros, un augment del 86% respecte a l'any anterior.
Segons Ledesma, 11 milions d'euros, és a dir, un 28% de la inversió total, es destinaran exclusivament a la neu de cultiu, una mesura clau per assegurar la qualitat i continuïtat de les pistes davant la incertesa meteorològica.
“És un negoci absolutament meteorosensible i si les condicions de neu són bones, la temporada anirà fantàsticament bé; si no, ens tocarà reinventar-nos”, ha advertit.
Coordinació del teixit econòmic
Durant la presentació, Buzaku ha subratllat la importància de la coordinació entre turisme, empreses i pistes d’esquí per consolidar Andorra com un destí líder d’hivern a Europa. També ha remarcat que l’increment d’inversió no només es reflecteix en la neu de cultiu, sinó en millores d’infraestructures, serveis als visitants, seguretat i experiències turístiques complementàries.
Els responsables de Grandvalira han detallat que les millores inclouen noves màquines per a la preparació de pistes, ampliació de remuntadors i reforç del personal de manteniment, així com la implementació de estratègies digitals per optimitzar l’experiència del visitant. L'objectiu és assegurar que els esquiadors gaudeixin d’un entorn segur i de qualitat, independentment de les condicions meteorològiques.
A més, Buzaku ha ressaltat que aquesta inversió estratègica forma part d’una planificació a llarg termini per fomentar la sostenibilitat del turisme d’hivern, amb especial atenció a la gestió de recursos naturals i a la reducció de l’impacte ambiental de les instal·lacions de neu artificial.
Notícies relacionades
Lindt abre su primera tienda en Andorra coincidiendo con el inicio de la campaña de Navidad
Las 30 propiedades de la primera fase de la nueva promoción “Vila Exclusive” se han vendido