El Govern no revelarà el cost de l’Andorra Master Cycling per no trencar el contracte de confidencialitat
Torres respon Concòrdia que publicar les xifres del contracte podria tenir "conseqüències legals per Andorra Turisme"

El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha defensat que no es pot conèixer públicament el cost de l'Andorra Master Cycling per la clàusula de confidencialitat inclosa en el conveni signat entre Andorra Turisme i les empreses Mediabran i Huacay, responsables de la producció del documental internacional ‘Master Cycling’, que es va rodar a Andorra el passat diumenge 19 d'octubre.
Tal com va apuntar el president d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, les quantitats correspondrien als cànons dels ciclistes participants, Tadej Pogačar, Jonas Vingegaard, Primož Roglič i Isaac Del Toro, i als imports de l'empresa, els quals no es vol que transcendeixi perquè la competència no ho conegui.
Torres ha explicat que aquesta clàusula “no és cap caprici”, sinó una condició expressa imposada per les empreses col·laboradores, motivada per raons estratègiques i de competència empresarial. Segons el ministre, “aquest tipus de confidencialitat és habitual en el sector audiovisual i del màrqueting internacional”, ja que els operadors “volen evitar que els seus competidors coneguin les seves tarifes, els seus costos o les seves fórmules comercials”.
Els consellers generals podran consultar la informació sota confidencialitat
Torres ha confirmat que, tot i la clàusula, els grups parlamentaris que ho sol·licitin podran accedir a la informació econòmica del contracte, però no la podran fer pública. “Evidentment, els consellers generals que tinguin accés al document hauran d’assumir el deure de confidencialitat, perquè són persones jurades i han de respectar la reserva de la informació que se’ls faciliti”, ha detallat.
El ministre ha afegit que “si algun conseller utilitzés aquesta informació per transmetre-la públicament, posaria en compromís l’Administració i trencaria la clàusula acordada amb l’empresa", cosa que podria tenir "conseqüències legals" per a Andorra Turisme.
Objectius de màrqueting
Torres ha defensat que el projecte no és un esdeveniment esportiu convencional, sinó una gran campanya de promoció internacional que situarà Andorra en més de 120 països a través de les principals plataformes de contingut audiovisual.
“Aquest documental sortirà a més de 120 països, a les principals plataformes. És un documental que ens ajuda a promocionar el país; no és una operació com un esdeveniment en si. És un esdeveniment que és un documental que l’objectiu és projectar arreu del món el que som a Andorra, el que és el ciclisme a Andorra, i aquest és el nostre objectiu. Més que un esdeveniment, és una campanya de màrqueting en l'àmbit global", ha defensat el ministre.
"Què hauríem d’invertir a Andorra per arribar a més de 120 països amb un documental o amb una publicitat? És a dir, nosaltres hem publicitat amb 7, 8 o 9 països i, així i tot, amb esforços econòmics molt importants. I aquí arribarem a 120 països. La repercussió mediàtica que tindrà serà molt important”, ha argumentat.
Pel que fa a l’ús de diners públics, el ministre ha garantit que totes les despeses estan auditades i fiscalitzades pel Tribunal de Comptes, com passa amb qualsevol projecte d’Andorra Turisme. “Són fons públics i estan perfectament justificats. El que és confidencial no és la despesa, sinó els detalls comercials que formen part de l’acord amb els socis internacionals”, ha precisat.
Torres ha insistit que la confidencialitat no impedeix la transparència institucional, però cal “ser seriosos i respectar els compromisos signats amb tercers”.
“Al final, havíem de triar: o bé fer un projecte únic amb els millors especialistes del món o bé renunciar-hi. I vam optar per fer-lo, perquè el retorn en visibilitat per al país serà immens”, ha conclòs.