L’Andorra Cycling Masters defensa el seu model de negoci mentre Concòrdia reclama transparència al Govern

El director general d’IPG Mediabrands destaca que l’esdeveniment busca ser un format “replicable i rendible”

Alfonso García Valenzuela
Alfonso García Valenzuela

4 minuts de lectura Publicat el dimecres, 22 octubre 2025 - 09:06 per l’autor Joel Picón

El director general d’IPG Mediabrands, Alfonso García Valenzuela, ha explicat en declaracions al portal especialitzat Produ que l’objectiu de l’Andorra Cycling Masters és “anar més enllà del branded content tradicional” per desenvolupar “esdeveniments i produccions d’entreteniment pur” que puguin “replicar-se anualment i generar ingressos per a tots els participants”.

Un negoci rendible

“El que busquem són models de negoci que generin ingressos extra per a tots els que participen en els projectes. No estem aquí per empatar a zero. Ha de ser un negoci rendible”, ha afirmat García Valenzuela.

El directiu ha subratllat la importància de la autenticitat i el paper de les marques en la narrativa moderna, un canvi de paradigma respecte a l’antiga concepció que evitava la seva presència. 

“Hem passat d’un moment en què les marques molestaven a un escenari totalment diferent. Les marques formen part del nostre dia a dia. Si vols que la història sigui potent i veritable, hi ha d’haver marques”, ha explicat.

Andorra, escenari ciclista

Segons García, la presència de patrocinadors no només ajuda a la producció i la comunicació, sinó que també “legitima el producte i en millora la qualitat”. 

L’Andorra Cycling Masters, afegeix, “està pensat com un tancament de temporada que coroni el ‘rei dels reis’ del ciclisme, seguint un model replicable d’IP”.

“Andorra va ser escollida pel seu territori neutral i la seva legitimació ciclista. No tindria sentit fer-ho si no fos a Andorra”, ha afirmat el directiu, recordant que el país acull nombrosos ciclistes d’elit i ports emblemàtics com el de la Gallina.

Concòrdia demana accés a tota la informació econòmica

El grup parlamentari Concòrdia ha sol·licitat oficialment al Govern tota la documentació relativa a l’organització i execució de l’esdeveniment, celebrat el passat diumenge. 

El president de la formació, Cerni Escalé, reclama conèixer els costos detallats, incloses les despeses de màrqueting i els informes de gestió, recordant que “és habitual que no es facin públiques les despeses d’aquests actes, malgrat els intents reiterats de la premsa”.

El partit considera que la ciutadania té dret a saber com s’han destinat els fons públics, i ha criticat també l’impacte logístic i turístic de la cursa sobre Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, amb pernoctacions per sota d’esdeveniments similars.

Concòrdia ha obert, així, el debat sobre el model de turisme que Andorra vol impulsar: “un turisme sostenible i d’alta despesa, o bé un model de curt recorregut amb fort impacte ambiental i escassa rendibilitat econòmica”.

Torres defensa la confidencialitat del contracte

El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha defensat que el cost de l’Andorra Cycling Masters no pot fer-se públic per una clàusula de confidencialitat inclosa en el conveni entre Andorra Turisme i les empreses Mediabrands i Huacay, responsables de la producció del documental internacional Master Cycling.

Torres ha explicat que la clàusula “no és cap caprici”, sinó una exigència de les empreses col·laboradores “per motius de competència i estratègia comercial”. Tot i això, ha assegurat que els consellers generals podran consultar la informació econòmica sota deure de confidencialitat.

El ministre ha remarcat que l’esdeveniment no és un projecte esportiu convencional, sinó “una gran campanya de promoció internacional” que situarà Andorra “en més de 120 països a través de les principals plataformes audiovisuals”.

“La repercussió mediàtica serà molt important. Aquest documental projectarà el ciclisme i el país arreu del món”, ha defensat Torres, tot garantint que les despeses estan “auditades i fiscalitzades pel Tribunal de Comptes”.

Finalment, Torres va insistir que la confidencialitat no impedeix la transparència institucional, però que el Govern “ha de respectar els compromisos signats amb tercers”.

“Havíem de triar: o fer un projecte únic amb els millors especialistes del món o renunciar-hi. I vam optar per fer-lo, perquè el retorn en visibilitat per al país serà immens”, va afirmar el ministre.

Afegeix un comentari nou

HTML restringit

  • Etiquetes HTML permeses: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.

Notícies relacionades