Més del 30% dels clients dels bancs d'Andorra ja fan servir Apple Pay, Google Pay o Android Pay
L’arribada dels sistemes de pagament ha estat possible pels acords de la Secretaria d’Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions
Google Pay i Android Pay ja són ben presents al país. Des que es van posar en marxa aquests dos sistemes de pagament mòbil i de cartera digital, no han parat de guanyar usuaris, segons han explicat els respectius bancs del país.
Segons dades facilitades per MoraBanc, el percentatge de clients que han enrolat una targeta en sistemes de pagament amb telèfon mòbil és del 34%. Per sistema, un 67% ho han fet a través de Apple Pay, un 6% via Google Pay i un 27% per mitjà de Garmin Pay. Tanmateix, el percentatge de clients amb targetes enrolades que les han fet servir és del 84%, tal com han comunicat des de MoraBanc.
Un opció còmode
En el cas d’AndBank, expliquen que 7.311 clients ja s’han donat d’alta en el servei d’Apple Pay, mentre que 1.402 ho han fet per Google Pay. El total per targetes és d’un 36,63% d’alta per Myandbank i d’un 20,62% d’alta per les d’AndBank, segons fonts de l’entitat financera.
Des de Creand Crèdit Andorrà informen que ja disposen de més de 10.000 targetes donades d’alta a Apple Pay. També comenten que més de la meitat dels joves amb targeta financera Carnet Jove Andorra ja utilitzen algun dels dos serveis de pagament digital. Segons el banc, els clients amb alguna targeta donada d’alta en una xPay fan un 72% de les operacions amb aquest servei digital.
"L’ús dels xPays s’ha consolidat com una de les formes de pagament més còmodes i ràpides per als nostres clients. Des de Creand valorem molt positivament aquesta adopció i evolució, perquè demostra que la digitalització dels hàbits financers és una realitat i continuem treballant per oferir solucions que contribueixin a impulsar una banca digital més àgil i centrada en les necessitats dels clients, combinant tecnologia avançada i una gran experiència d’usuari", valora la responsable de Banca Online i Nous Canals de Creand Crèdit Andorrà, Sandra Sancho.
Els dos serveis permeten fer pagaments sense contacte amb un dispositiu mòbil, en lloc de portar targetes físiques en els punts de venda. Aquesta opció és molt beneficiosa perquè ofereix avantatges que no tenen les targetes de crèdit: els pagaments amb el mòbil són més ràpids perquè no cal introduir el PIN, i també més còmodes, ja que no cal portar ni treure la targeta de la cartera.
A més, es poden fer pagaments en línia i en aplicacions sense escriure les dades de la targeta. Alguns experts assenyalen que pagar amb el mòbil és més segur, ja que no comparteix el número real de la targeta amb els comerços i utilitza tokenització, generant un número virtual únic per a cada transacció.
L’arribada d’aquests sistemes de pagament ha estat possible gràcies al treball de la Secretaria d’Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions amb les respectives companyies. Això ha suposat un pas més del Principat cap a la digitalització i la modernització.
Notícies relacionades
Els ingressos del sector públic creixen un 9,2% i impulsen el superàvit del segon trimestre
VÍDEO | FEDA completa el desmantellament de la línia d’alta tensió entre Encamp i Grau Roig
Andorra registra una ocupació del 50,13% a l’octubre, la millor des dels registres del 2018
El Govern redueix l’endeutament fins al 30% del PIB, el nivell més baix en més d’una dècada
AR+i i el Barcelona Supercomputing Center, plegats per impulsar el català a l'àmbit digital
La CEA afirma que Govern estudia una quota única que uniria les temporades d'hivern i estiu