Abril Cols explica les dificultats d'emprendre davant denúncies reiterades d’un únic veí

La copropietària de Balanzen ha explicat que des de la seva obertura han sorgit diverses denúncies procedents d’una única persona

Balanzen
Balanzen
per l’autor La Veu Lliure
2 minuts de lectura
Publicat el dilluns, 10 novembre 2025 - 16:44

La cafeteria amb pilates Balanzen, situada a Andorra la Vella, ha rebut recentment una multa de 2.000 euros per qüestions relacionades amb la terrassa lateral del seu establiment i la col·locació d'una paperera exterior destinada a mantenir neta la via pública.

Abril Cols, copropietària del negoci, ha explicat que des de la seva obertura han sorgit diverses queixes i denúncies procedents d’una única persona, relacionades amb aspectes com la terrassa i la paperera. Tot i això, assegura que sempre han actuat amb respecte i disposició al diàleg, intentant adaptar el local i les seves instal·lacions segons la normativa vigent.

“Sabem que emprendre no és un camí fàcil, però en 10 dies ens hem trobat amb situacions inesperades. Sempre hem intentat millorar tot el que estigui a les nostres mans i mai no hem volgut generar cap conflicte”, ha declarat Cols.

"Respecte i diàleg"

Segons l’empresària, setmanes enrere es va acceptar el pressupost anual de la terrassa lateral, confiant que tot estava correcte. No obstant això, la situació va canviar quan se’ls va notificar que no estava clar a qui pertanyia la zona, si al local, a l’edifici o a la via pública. Aquesta falta de claredat ha derivat en la multa de 2.000 euros, que suposa un esforç econòmic important per a la cafeteria, que encara ha de fer front a nòmines i factures.

“Primer vam rebre la multa i després vam saber a qui pertanyia la zona. Podria haver estat un avís o una sanció menor, però no, i ara l’hem d’afrontar. No ens molesta complir les normes ni rectificar el que calgui; el que fa mal és la falta de claredat i les contradiccions en el procés”, ha afegit Cols.

Compromís amb el client 

Malgrat el contratemps, Balanzen manté el seu enfocament en oferir un espai de qualitat per als seus clients i continuar amb la seva activitat de manera responsable:

“Seguim centrades a treballar, construir alguna cosa bonica, fer-ho des del respecte i retornar l’afecte que ens esteu donant des del primer dia. Aquest només és el principi, però no ens aturarà”, ha conclòs Cols.

La cafeteria combina serveis d’alimentació i classes de pilates, i des de la seva obertura ha buscat oferir un espai acollidor, funcional i respectuós amb la normativa urbana i la parròquia.

Notícies relacionades