"A Andorra, a diferència dels entorns europeus pots comprar un rellotge de luxe i a la porta no t'atacaran"
Naudi ha defensat equiparar l’IGI dels productes de luxe amb Europa per eliminar el risc de “contraban”
El president de Ciutadans Compromesos, Carles Naudi, ha defensat la necessitat d’homologar el tractament fiscal dels productes de luxe a Andorra amb el marc europeu, amb l’objectiu que aquests béns es puguin adquirir al Principat i introduir posteriorment a Espanya o França sense que siguin considerats contraban.
Segons ha explicat en una entrevista, aquesta homologació passa per superar l’actual límit de 900 euros que condiciona la consideració duanera dels productes.
Naudi ha remarcat que aquest canvi legal és una condició imprescindible perquè les grans marques internacionals de luxe es puguin establir a Andorra, especialment en sectors com la rellotgeria, la marroquineria o la moda d’alta gamma.
La duana i l'adaptació de l'IGI
En aquest sentit, ha detallat que una de les opcions sobre la taula seria aplicar un tipus d’IGI del 15% a partir dels 901 euros, un percentatge que coincideix amb el mínim establert per la Unió Europea. Tot i admetre que aquest tipus podria no satisfer plenament països com Espanya, que aplica un IVA del 21%, Naudi ha recordat que dins la mateixa UE ja existeixen diferències fiscals entre estats, com és el cas d’Irlanda, sense que això impedeixi la lliure circulació de mercaderies.
L’objectiu final, segons el dirigent polític, és crear un marc legal clar que permeti adquirir productes de luxe a Andorra i transportar-los als països veïns sense afectar les franquícies duaneres. “No és fàcil, però si s’aconsegueix, obre una oportunitat important per al país”, ha afirmat.
La seguretat d'Andorra i un mercat de 14 milions de població flotant
"Perquè a Andorra, a diferència dels altres entorns europeus i quasi mundials, tens una seguretat ciutadana brutal, en el sentit que tu et pots anar a comprar un rellotge de luxe i a la porta no t'atacaran".
Naudi ha defensat que aquest plantejament no suposa una amenaça per al comerç existent, sinó un complement estratègic. Ha recordat que Andorra rep anualment prop de vuit milions de turistes i disposa d’una oferta comercial consolidada, però que podria fer un salt qualitatiu incorporant segments de luxe que actualment no existeixen al país.
A més, ha subratllat diversos avantatges competitius d’Andorra per atraure aquest tipus de comerç, com la seguretat ciutadana, la qualitat del servei al carrer, el teixit de restauració i comerç local, així com una oferta hotelera sòlida. “Tot això ja existeix; la nova legislació fiscal permetria completar el model”, ha apuntat.
Finalment, el president de Ciutadans Compromesos ha defensat que aquesta estratègia respon a una visió previsora i de llarg termini del model econòmic andorrà, orientada a reforçar l’atractiu del país sense desplaçar ni perjudicar el teixit comercial actual.
Afegeix un comentari nou
Notícies relacionades
Els ingressos del sector públic creixen un 9,2% i impulsen el superàvit del segon trimestre
Andorra registra una ocupació del 50,13% a l’octubre, la millor des dels registres del 2018
El Govern redueix l’endeutament fins al 30% del PIB, el nivell més baix en més d’una dècada
AR+i i el Barcelona Supercomputing Center, plegats per impulsar el català a l'àmbit digital
La CEA afirma que Govern estudia una quota única que uniria les temporades d'hivern i estiu