"A base d’esforç, constància i una identitat clara, hem aconseguit convertir MYCORNER en un referent al país"
Entrevista a Bàrbara Tous i Aina Crusat propietàries de MYCORNER
MYCORNER Andorra és un projecte de restauració nascut en plena pandèmia i impulsat per Bàrbara Tous i Aina Crusat, dues emprenedores que van arribar al país amb la voluntat de crear una proposta que encara no existia: un brunch amb cuina oberta tot el dia, estil gran ciutat, i una identitat de marca molt definida. El primer local, ubicat a Illa Carlemany, va marcar un abans i un després en l’oferta gastronòmica del país i va consolidar MYCORNER com a referent del brunch a Andorra.
Amb una clientela fidel i resident, producte de proximitat, carta dinàmica i un ritme de creixement constant —set noves obertures en quatre anys—, MYCORNER ha aconseguit expandir-se en punts turístics i residencials del país. Tot i els reptes logístics i laborals del sector, les fundadores mantenen una visió clara: créixer sense perdre l’essència i continuar oferint una experiència gastronòmica accessible i de qualitat.
Com neix el projecte de MYCORNER Andorra i què us va portar a establir-vos al centre d’Escaldes-Engordany, dins l’Illa Carlemany?
MYCORNER neix d’un projecte personal. Som dues noies que vam venir a viure a Andorra per les nostres parelles: una de nosaltres estava estudiant Enginyeria Alimentària i l’altra acabava d’obtenir la titulació en Publicitat. En plena pandèmia vam veure que podia ser el moment d’emprendre en la restauració i crear una marca pròpia amb una proposta que encara no existia al país. Quan vam obrir, érem el primer brunch d’Andorra on es podia menjar de manera contínua des de les 9h del matí fins a les 20:30h, tal com estàvem acostumades a les grans ciutats.
Els inicis van ser de moltíssima feina i hores, però a base d’esforç, constància i una identitat clara, vam aconseguir consolidar la marca MYCORNER fins al punt que avui en dia és un referent al país.
Com veieu actualment el mercat gastronòmic i turístic a Andorra? Noteu una evolució en la demanda o en el perfil del client?
Quan vam obrir gairebé no hi havia oferta similar. Des de llavors, el mercat ha canviat molt i s’han obert brunchs i cafeteries a gairebé tots els punts del país. Tot i això, nosaltres hem sabut crear una clientela fidel i majoritàriament resident, que busca menjar ràpid, de qualitat i a un preu coherent.
L’arribada del menjar a domicili i per emportar va marcar un abans i un després, però el nostre perfil de client des del 2021 s’ha mantingut estable: persones que viuen i treballen al país, que valoren la proximitat, la rapidesa i la constància en la qualitat.
Penseu que el turisme al país s’està desestacionalitzant? Hi ha més activitat durant tot l’any?
Sí, cada vegada hi ha més afluència estable durant l’any, però alhora també molta més oferta. En el nostre cas hem crescut de forma sostinguda, gràcies a l’obertura de nous locals i al fet que estem presents tant en zones turístiques com residencials. Per nosaltres el més important no és només créixer, sinó fidelitzar.

Quina és la filosofia de MYCORNER a l’hora d’oferir una experiència diferencial?
Tenim una identitat de marca molt definida: cuina oberta, productes de proximitat elaborats al nostre propi local, opcions saludables però també propostes dolces per donar-se un caprici, i un servei molt àgil. Som un espai familiar, un brunch “per a tothom”, on conviuen famílies, parelles, grups d’amics i clients habituals que ens visiten diverses vegades per setmana. A més, renovem carta cada temporada per continuar sorprenent.
Quins reptes econòmics o logístics implica mantenir la qualitat en un entorn tan competitiu?
El sector ha viscut un increment molt fort del cost del menjar i també dels sous, però els preus no es poden apujar al mateix ritme, així que cal optimitzar recursos i adaptar-se. Un altre repte gran és el personal: a Andorra els cupos laborals estan pensats per temporades (hivern i estiu), però nosaltres, com molts altres restaurants oberts tot l’any, necessitem equip estable. Formes una plantilla, la formes perquè funcioni molt bé… i just quan s’ha consolidat, arriba final de temporada i es perd. Això obliga a començar de zero constantment.

Quines perspectives de futur teniu per al restaurant? Esteu treballant en nous conceptes o ampliacions?
Des del juny de 2021 hem anat creixent amb 7 noves obertures: Illa Carlemany, Piolet a Grau Roig, Incles a l’estiu de 2022, el local davant del Parc Central el 2023, el nou espai a peu de pàrquing de Grau Roig al desembre, el Funicamp el 2024 i un concepte americà també a Illa Carlemany. Aquest any hem inaugurat MYCORNER Sunset a l’edifici Quars, davant del Pont de París.
A dia d’avui tenim moltes ofertes per continuar expandint la marca a parròquies d’Andorra que no hi tenim presència i també fora del país. Som dues persones amb inquietud, amb ganes de créixer i continuar portant l’essència MYCORNER allà on tinguem l’oportunitat.
Afegeix un comentari nou
Notícies relacionades
El Govern redueix l’endeutament fins al 30% del PIB, el nivell més baix en més d’una dècada
AR+i i el Barcelona Supercomputing Center, plegats per impulsar el català a l'àmbit digital
La CEA afirma que Govern estudia una quota única que uniria les temporades d'hivern i estiu