El Govern aposta per sumar el sector privat en l’impuls de l’aeroport d’Andorra-La Seu

El futur de l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell sembla consolidar-se com una infraestructura estratègica

SFGA/JAViladot
SFGA/JAViladot

3 minuts de lectura Publicat el dimecres, 29 octubre 2025 - 16:01 per l’autor La Veu Lliure

El Govern vol continuar dinamitzant l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell. I així ho han volgut recordar el cap de Govern, Xavier Espot, i el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, durant la participació en el XXVIè Cicle impulsat per l’Empresa Familiar Andorrana (EFA). 

Aquest dimecres 'ha debatut sobre el funcionament i el futur d’aquesta infraestructura clau per desenclavar el país i connectar Andorra amb el món. A més del secretari d’Estat, la taula rodona ha comptat amb la participació del delegat del Govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, del director d’Aeroports Públics de Catalunya, Jordi Candela, i del president de l’EFA, Daniel Armengol.

Durant el discurs de cloenda de l’acte, Espot ha celebrat la bona predisposició del Govern espanyol perquè l’aeroport pugui acollir vols fora de l’espai Schengen.

Vols més enllà de l'espai Schengen

“Totes les parts implicades treballem per poder desbloquejar ben aviat aquesta situació i estic convençut que, tal com vam veure aterrar el primer vol procedent de Madrid, també veurem com ho fan vols de fora l’espai Schengen”, ha afirmat el cap de Govern. 

Heliport nacional

Espot també ha explicat que la negociació s’emmarca dins les converses globals que mantenen els dos països en matèria fronterera, i que convertir la infraestructura en una nova frontera oberta al món permetria rebre vols internacionals i facilitar la connexió directa amb el futur heliport nacional.

Per la seva banda, el secretari d’Estat, David Forné, ha afirmat que la rebuda de vols fora de l’espai Schengen és un element cabdal per poder impulsar l’aeroport. Forné també n’ha apuntat un altre: la implicació privada. “La infraestructura és un cas d’èxit de la col·laboració pública entre el Govern i la Generalitat de Catalunya, però ara cal fer un pas més i sumar-hi el sector privat”, ha assegurat. 

El secretari d’Estat ha recordat que, gràcies a la implicació del Govern, avui en dia l’aeroport disposa de rutes regulars a Madrid i Palma.

Impacte econòmic

“Des de la plena entrada en funcionament dels vols regulars, les xifres tant de passatgers com d’operacions no paren de créixer, i no només això, sinó que també ho fan el nombre d’hangars, d’empreses i, conseqüentment, els llocs de treball”, ha apuntat. 

En aquest sentit, ha reconegut que encara hi ha camí per recórrer en la gestió i la promoció de l’aeroport, i ha emfatitzat que “tant el sector públic com el privat hi tenen un paper cabdal a l’hora de buscar mercats que hi puguin operar i albirar noves oportunitats”.

Amb aquesta voluntat compartida entre governs i empreses, el futur de l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell sembla consolidar-se com una infraestructura estratègica per a la connectivitat internacional del Principat, un instrument clau per reforçar la seva obertura al món i la seva competitivitat econòmica.

Afegeix un comentari nou

HTML restringit

  • Etiquetes HTML permeses: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.

Notícies relacionades