El Govern reforçarà la presència policial a les festes majors després de l’agressió en grup a un conseller

Els fets ja estan sent investigats, mentre que el Govern d’Andorra ha avançat que adoptarà mesures preventives 

Govern d'Andorra
Govern d'Andorra
por el autor La Veu Lliure
2 minutos de lectura
Publicado el Lunes, 22 Junio 2026 - 21:48

El cap de Govern d’Andorra, Xavier Espot, ha condemnat “de forma rotunda” l’agressió que va patir un conseller general durant les festes majors d’Encamp i ha anunciat un reforç dels dispositius policials de cara a les properes celebracions populars.

Espot ha expressat el rebuig del Govern d’Andorra davant qualsevol acte de violència, especialment quan afecta persones en situacions de vulnerabilitat o indefensió. El cap de l’Executiu ha lamentat que uns fets d’aquest tipus es produeixin en el marc d’unes festes majors, que ha recordat que han de ser espais de convivència i tranquil·litat per a la ciutadania.

“La gent el que vol és passar-s’ho bé, estar tranquils i gaudir en família o entre amics sense veure’s agredits d’aquesta manera”, ha afirmat, tot afegint que, segons les primeres informacions, l’agressió semblaria poc justificada.

Els fets ja estan sent investigats, mentre que el Govern d’Andorra ha avançat que adoptarà mesures preventives en les pròximes festes majors. En concret, es reforçaran els dispositius de seguretat i presència policial habituals per prevenir incidents i possibles alteracions de l’ordre públic.

El cap de Govern ha reconegut que aquest tipus d’agressions no són completament noves, però ha insistit que això no en minimitza la gravetat. “Ens preocupa tant o més que altres vegades”, ha remarcat.

En aquest sentit, Espot ha defensat una política de “màxima fermesa” contra els comportaments violents i ha assegurat que l’executiu actuarà amb contundència dins del marc legal per garantir la seguretat i la convivència.

Finalment, ha subratllat que Andorra es caracteritza per alts nivells de seguretat i ha advertit que qualsevol acció que posi en risc la pau social ha de tenir una resposta clara per part de les institucions. “Qui trenca la tranquil·litat pública, la pau social i la seguretat que ens caracteritzen ha de rebre una resposta contundent”, ha conclòs.

 

Añadir nuevo comentario

HTML Restringido

  • Etiquetas HTML permitidas: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Saltos automáticos de líneas y de párrafos.
  • Las direcciones de correos electrónicos y páginas web se convierten en enlaces automáticamente.
CAPTCHA
Esta pregunta es para comprobar si usted es un visitante humano y prevenir envíos de spam automatizado.

Notícies relacionades