La nova app Mou-te Next Generation integra busos, aparcaments i bicicletes en una sola plataforma
Una altra millora prevista per als pròxims mesos és la possibilitat de pagar amb targeta bancària dins dels autobusos
El Govern d’Andorra i Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) posaran en funcionament aquest divendres la nova aplicació de mobilitat Mou-te Next Generation, una evolució de l’eina actual que incorpora noves funcionalitats per millorar els desplaçaments i l’experiència del transport públic al país.
La principal novetat de la plataforma és la incorporació de dades en temps real gràcies a la instal·lació de sistemes GPS a tota la flota d’autobusos. Això permetrà als usuaris conèixer la ubicació exacta dels vehicles i disposar d’estimacions més precises dels temps d’arribada, reduint així les esperes a les parades.
Segons ha explicat el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, es tracta d’una eina amb “millores molt rellevants” que facilitarà la planificació dels trajectes. La nova aplicació integra en una sola plataforma la informació del bus nacional i comunal, els aparcaments públics i el servei de bicicleta compartida Cicland, apostant clarament per la intermodalitat.
Entre les millores destacades també hi ha un redisseny de la pantalla d’inici, que mostrarà directament les parades més properes amb horaris teòrics i estimats en temps real. A més, l’aplicació permetrà visualitzar els autobusos sobre el mapa, amb la possibilitat de veure’n el recorregut i la direcció.
El director de FEDA Solucions, Ivan Mora, ha remarcat que s’ha treballat durant prop d’un any per oferir una informació “de la màxima qualitat i accessible per a tothom”. També ha destacat la incorporació de serveis com Uclic d’Encamp i Canillo i la millora en la planificació de trajectes combinant diferents modes de transport.
L’app manté funcions ja existents com la informació sobre Cicland, punts de recàrrega i aparcaments, però amplia les opcions de mobilitat integrada. També compleix amb criteris d’accessibilitat per a persones amb discapacitat visual, cognitiva o de mobilitat reduïda.
Una altra millora prevista per als pròxims mesos és la possibilitat de pagar amb targeta bancària dins dels autobusos, un sistema que el Govern preveu implementar de cara al novembre del 2026.
El creixement de l’ús de l’aplicació ha estat notable: els dispositius actius mensuals han passat de 3.280 el 2022 a més de 32.000 el gener del 2026, mentre que les consultes arriben a prop de 900.000 sessions mensuals.
Finalment, el Govern també ha valorat positivament l’aplicació Taxi Andorra, que considera consolidada i amb una bona acollida entre els usuaris, destacant alhora el procés de modernització i unificació del sector del taxi al país.
Añadir nuevo comentario
Notícies relacionades
Begoña Gerpe aplaude a Coqui por negarse a pagar "la mitad de lo que gana al fisco español"