Una taxa turística modulada segons la temporada per combatre la massificació

Bartolomé defensa una taxa modulada per reduir la massificació i generar recursos per modernitzar infraestructures

Pol Bartolomé

2 minuts de lectura Publicat el dimecres, 3 setembre 2025 - 19:40 per l’autor Joel Picón

El conseller lauredià de Concòrdia, Pol Bartolomé, ha posat sobre la taula la necessitat d’afrontar de manera “realista i valenta” l’impacte de la massificació turística tant a Sant Julià de Lòria com al conjunt del país. 

Segons ha remarcat, la pressió de visitants és “intrínseca” a la parròquia i afecta de manera directa espais com la Rabassa i els jardins de Juberri, on el comú ja ha començat a aplicar mesures de regulació.

Una pressió insostenible sobre serveis i infraestructures

Bartolomé ha recordat que el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ja va reconèixer que el volum de turistes que rep Andorra cada any és desmesurat. 

En aquest sentit, el conseller ha advertit que el país, amb una població resident reduïda, ha d’absorbir una “població flotant d’unes 14,2 milions de persones l’any passat", cosa que genera una “congestió molt evident” sobre els serveis públics, especialment en sanitat, educació i carreteres.

Turisme com a motor econòmic, però amb límits

Tot i subratllar que el turisme representa el 50% del PIB i que és indispensable “fomentar el bon turisme” del qual depenen nombrosos sectors, Bartolomé ha insistit que cal “minimitzar les externalitats negatives”, com ara la saturació dels espais naturals i la pressió sobre les infraestructures.

Una taxa turística modulada

Com a mesura concreta, el conseller de Concòrdia ha defensat davant el ministre Jordi Torres la creació d’una taxa turística modulada segons la temporada. “No té sentit que es pagui el mateix al juliol que al desembre”, ha remarcat. 

Segons Bartolomé, a l’estiu s’hauria d’aplicar una taxa mitjana o baixa per desestacionalitzar l’economia, mentre que a l’hivern, quan el país pateix els pics de saturació, caldria incrementar-la.
Així, ha afegit, es podria “desfer-se de la demanda de baixa qualitat i, alhora, generar més recursos per modernitzar les carreteres i mitigar els efectes de la massificació”.

Afegeix un comentari nou

HTML restringit

  • Etiquetes HTML permeses: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.

Notícies relacionades