Es confirma la reobertura d’una línia ferroviària clau als Pirineus després de mesos d’interrupció
La interrupció es va produir després de les tempestes registrades a principis de febrer
La circulació ferroviària al sud de Foix (Arieja) es reprendrà el pròxim 30 de juny, després d’haver estat interrompuda des del 18 de febrer de 2026 a causa d’un important esfondrament d’un terraplè que sostenia la via.
Segons ha confirmat SNCF Réseau, el servei es restablirà amb trajectes directes entre Tolosa i destinacions com Ax-les-Thermes i L’Ospitalet , posant fi a mesos de limitacions en la mobilitat ferroviària de la zona.
Durant aquest període, el trànsit de trens havia estat substituït per un servei d’autobusos llançadora entre les estacions afectades, especialment a partir de Foix, per garantir la continuïtat del transport de passatgers.
La interrupció es va produir després de les fortes pluges registrades a principis de febrer, que van debilitar greument l’estructura del terraplè i van obligar a aturar la circulació per motius de seguretat.
Davant d’aquesta situació, es va posar en marxa un ampli programa d’obres estructurat en tres fases. En primer lloc, es va estabilitzar el terraplè per frenar l’esfondrament i evitar que la situació empitjorés.
Posteriorment, es van executar nous moviments de terra i es va instal·lar un sistema de drenatge per millorar l’evacuació de l’aigua i reforçar la resistència de la infraestructura davant futures pluges.
Finalment, els treballs s’han centrat en la renovació de la plataforma ferroviària, amb la substitució de cables de senyalització, el canvi de rails, la millora de zones especialment sensibles i la rehabilitació d’un pas a nivell.
Afegeix un comentari nou
Notícies relacionades
El Jambo celebra la 13a edició amb Ypnosi i una ferma aposta pels artistes emergents